نوشته شده توسط : سارا باباپور

داوطلبانی که کنکور دارید و نگران هستید دیگر نگران نباشید، همانطور که می دانید ماه های آخر برای کنکوری ها اهمیت زیادی دارد زیرا در این ماه های آخر باید جمع بندی دروس خود را انجام دهید بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان همه ی تلاش خود را برای قبولی در کنکور انجام می دهند بنابرای برای دریافت برنامه ریزی در رابطه با روش درس خواندن و جمع بندی دو ماه آخر کنکور  می توانید با مشاوران سامانه صدای مشاور همراه باشید.

 

نکات مهم و جمع بندی برای دو ماه پایانی کنکور

اگر آمارها را نگاه کنید متوجه خواهید شد که در اردیبهشت ماه افت زیادی در ساعت مطالعه اکثر داوطلبان وجود دارد. به همین دلیل در این مقاله در قالب ۱۵ نکته مهم به بایدها و نبایدهایی اشاره می کنیم که می‌تواند سرنوشت شما را در کنکور سراسری به شدت تحت تاثیر قرار دهد. توجه داشته باشید که این نکات در طی سالیان اخیر و از روند مطالعاتی داوطلبان گردآوری شده است. سعی کنید تا با دقت این متن را بخوانید و در جهت کسب موفقیت هر چه بیشتر از آن‌ها استفاده کنید.

۱ـ فرصت مطالعه مباحث جدید
داوطبان کنکوری باید توجه داشته باشند که نهایتا تا آخر اردیبهشت ماه فرصت مطالعه مباحث جدید از هر درس را دارید و ما مطالعه مبحث جدید را برای اردیبهشت به بعد توصیه نمی‌کنیم چرا که شما فرصت اینکه روند مطالعاتی یک مبحث را تا انتها سپری کنید نخواهید داشت، بنابراین درس‌های خود را با دقت بررسی کنید در صورتی که نیاز می‌بینید مبحث جدیدی را که تا این زمان آن را به خوبی مطالعه نکرده‌اید در همین اردیبهشت ماه شروع به مطالعه‌ی آن کنید.

ایام اردیبشهت ماه زمانی است که شما می‌توانید مباحثی را که در ماه‌های گذشته مطالعه کرده‌اید ولی در بعضی قسمت‌های آن حس می‌کنید ضعف دارید برای بار مجدد مطالعه کنید و روند مطالعاتی آن را تکمیل کنید.

۲ـ ساعت مطالعه خود را ثبت کنید
همان طور که در تابستان زمانی که قصد شروع برای مطالعه کنکور را داشتید توصیه اکید داشتیم که حتما اقدام به ثبت امور مطالعاتی خود کنید در این زمان هم بر این موضوع تاکید می‌کنیم. نحوه استفاده شما از این ایام تاثیر به سزایی در رتبه شما خواهد داشت. سعی کنید هر روز بهتر از روز قبل خودتان باشید.

۳ـ خودتان را با دیگران مقایسه نکنید
لطفا فقط و فقط به روند مطالعاتی خودتان بپردازید و به هیچ وجه خودتان را  با دیگران مقایسه نکنید. هر شخص در کنکور سراسری برای صندلی و رتبه دلخواه خودش تلاش می‌کند، بنابراین لزومی به مقایسه وجود ندارد و این کار تنها استرس شما را در این ایام سرنوشت ساز دست خوش تغییرات خواهد ساخت.

۴ـ از خلاصه هایتان بهره ببرید
در ایام مختلف شما را به نوشتن خلاصه تشویق کردیم و از اهمیت این خلاصه‌ها در ماه‌های انتهایی سال گفتیم. در زمان حال حاضر بهترین منبعی که می‌توانید برای مرور مباحث مختلف از هر درسی استفاده کنید همان خلاصه‌ها و یادداشت‌هایی هستند که در حین مطالعه در طول سال تحصیلی برداشته‌اید.

 

بنابراین برای دسترسی به روش درس خواندن و جمع بندی دو ماه آخر کنکور و

برای پاسخ به همه ی سوالات خود با

سامانه صدای مشاور از تلفن ثابت با شماره 9099071611 تماس حاصل فرمایید

تماس از ساعت 8 صبح تا 12 شب

حتی ايام تعطيل

 

روش درس خواندن و جمع بندی دوماه آخر کنکور

 

چگونه کنکوری درس بخوانیم و درست جمع بندی کنیم


۵ـ تمام نکردن مطالعه دروس پیش ۲
ممکن است در بین شما باشند داوطلبانی که دروس را هم چنان تمام نکرده‌اند و  بعضی از مباحث پیش دانشگاهی ۲ برای آن‌ها باقی‌مانده است. بهترین کار این است که پا به پای دبیر خود مطالب را مطالعه کنید و استرس بابت این موضوع نداشته باشید. از طرفی اکثر مدارس کار تدریس مباحث دروس را قبل از عید و تا انتهای فروردین تمام کرده‌اند این داوطلبان در این زمان باقی‌مانده باید مرور و تکرار فراوان دروس خوانده شده را داشته باشند. با برنامه ریزی عالی میتوانید به ثبیت هر چه بیشتر مباحث در ذهنتان کمک کنید.

 

۶ـ دروس عمومی را جدی بگیرید
روند مطلوب برای مطالعه دروس عمومی در زمان‌ باقی‌مانده به این صورت است  که در درجه اول نسبت مطالعه دروس اختصاصی و عمومی بهتر است به یک میزان باشد و شما نباید از اهمیت مطالعه این دروس در زمان نزدیک کنکور غافل باشید (رقابت اصلی برای کسب درصدهای عالی در دروس عمومی در این ماه‌های انتهایی در اوج خودش قرار دارد).

علاوه بر مطالعه روزانه دروس عمومی حتماً اقدام به زدن تست های زمان دار کنید. بررسی آزمون‌های زمان دار برای دروس عمومی سرعت عمل شما را افزایش می‌دهد و باعث افزایش دقت شما در مواجهه با تست های دروس عمومی در کنکور سراسری می‌شود. از طرفی اگر در آزمون‌های زمان دار برای درس‌های عمومی در مبحث خاصی مثل قرابت معنایی ادبیات و یا ترجمه عربی و یا هر موضوع دیگری در چند آزمون احساس ضعف کردید می‌توانید سریعاً اقدام به رفع کردن مشکل خودتان در آن مبحث خاص کنید.

 

۷ـ دروس محاسباتی و آزمون زمان دار
دروس اختصاصی از جمله ریاضی و فیزیک که بیشتر جنبه حل کردنی دارند، بهتر  است به این صورت کار شوند که از خودتان آزمون‌ زمان دار بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم تعداد سوالات و هم چنین میزان زمانی که برای پاسخ دهی به سوالات اختصاص می‌دهید مطابق با کنکور سراسری باشد. هم چنین توصیه می‌شود که آزمون‌ها جامع باشد و تمامی مباحث یک درس مشخص را شامل شود. بعد از پاسخ دهی به سوالات و در حین تحلیل پاسخ‌ها ممکن است که چندین سوال را پاسخ نداده و یا اشتباه پاسخ داده باشید. در این صورت می‌توانید به کتاب و خلاصه‌های خودتان رجوع کنید و نکات را برای بار مجدد نگاهی بیندازید.

 

برای دریافت اطلاعات روی لینک های زیر کلیک کنید.

10 روش مطمئن برای قبولی در کنکور 96 - 97

روش های تست زنی

روش های برنامه ریزی درسی

علت استرس دانش آموزان در امتحان

عوامل موثر بر افت تحصیلی

چگونه کنکوری درس بخوانیم

 منبع: روش درس خواندن و جمع بندی دو ماه آخر کنکور





:: برچسب‌ها: روش درس خواندن و جمع بندی دو ماه آخر کنکور,نکات مهم و جمع بندی برای دو ماه پایانی کنکور, چکونه کنکوری درس بخوانیم,روش های درست برنامه ریزی برای کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: